Thursday, June 3, 2010

Final report & presentation! Meyh story jap


Okeyh! pix ney dicapture mase tgh kelam kabuttt nk besiap g presentation,, n guess what, sampai seluar jeans yg mama belikan ritu, tetinggal kat umah Kak Qim! bagus Shida! ney memang perangai Shida, kalau tak tetinggal or jahanam or hilang.. memang tak sah! ubah2!! brape kali ckp da kan Shida! eeee!!!

Meyh aku nak cite pasal final report aku. Ouhh, sOo sweettt! hahhaaa! punye la rushing nk menyiapkn report neyh. Pas abes praktikal, dapat info kena present skali ngan dorang yg dah 2 mnggu abes awal. So, buat je la. Memang penat la. 2 hari tak tido kowt, juz tido sejam dua je utk legakan pale otak neyh.

Syukur la, mase sampai kuantan, Kak Qim ade. Kak Qim yg amek aku n Ziah n bagi tumpangkan kami stay 1 malam, jimat duet,, duet hotel yang mama bagi tu aku wat tuk blanje laen.. ngeee~~ Thanx taw Kak Qim! sayanggg Kak Qim. Hee~~

Sampai je kolej, wahhhh!!! winduu IKIP!!! hahahaaa! byk sgt taw kenangan kat kolej ney. Sekejap je mase berlalu kan. Korang sume yg tgh study tu, hargai la mase belajar tu ek. Ade peluang, belajar la. Tak kire la belajar kat mane2, yang penting bukan universitinya, tapiii..ape yg akan anda jadi selepas itu. So, buktikan graduan seperti kite ney mampu jadik lebih bagus daripada graduan universiti2 yg hebat tu k.

Okey, sambung balek pasal presentation aku. Syukur la, walaupun rushing2 tapi dapat respon yg positif dari lecturer2 DEL. n Madam Amy said, "U learn fast Syahida, i tawu bukan mudah, keje macam u nak kena cekap n u boleh buat." Hilang sume penat bile dgr madam ckp mcm tu.

Credit to Kak Vee, producer n Dj Breakfast@Suria, coz byk sangat bagi aku ilmu. Aku respect cara Kak Vee bekerja, mule2 tu memang la rase nak nanges kan. Sbb aku kena catch up byk benda. Kak Vee byk kali ckp ngan aku, "U kena fast Shida. I nak u betul2 rase mcm mane tugas sebagai penerbit ni, mcm mane nak produce kat radio." Tension tu jgn ckp la, tapi aku jadikan sebagai cabaran. Kena ingat 1 benda je, mane2 keje same je. Kdg2 mesti ade masalah, serabut, tension, bla, bla, bla..Cume jalan cerita yang mmbezakan. Jadi, diri kite sendiri yg kena pandai tentukan. Enjoy ur work okey guyz di luar sane tu.

Pas abes presentation, borak2 jap ngan madam Amy. Madam Amy sempat pesan, "Wahh Syahida, lepas ney berubah la imej u ek. Tapi u kena pandai jaga diri k. Kalau ade sugar daddy or sape2 nak pengaruh u, jgn sampai u terpengaruh k." Apakah motif di sebalik pesanan Madam ini ek??? ;))

Ape yg dapat disimpulkan, chewahh! cam wat rumusan lak an. ;p Aku masih baru! terlalu baru! banyak lagi benda yg aku kena blajar. Aku belum puas dgn ape yg aku perolehi sekarang, kalau boleh, bukan kalau dah tapi memang nak! Aku nak blaja lagi. Blaja dan terus blaja! Kita tak kan dapat sesuatu kalau kita tak buat perkara baru setiap hari kan? So, do it Shida!

2 comments:

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

waaa...
dah leh komen...
hehehe...
;)

SyahidaSalim said...

wahhh!!! yayyy!!! ;)