Tuesday, May 4, 2010

Dah hilang, pasrah je la..

Ouhh my wallet! ilang! hey Shida! nape kau careless sgt? RM1300 ilang.. Kau ingat senang ke nak carik duet? dah tawu cmtu, kau g letak duet byk2 tuh dlm wallet buat ape?? huh! beli blackberry pun lpas kau tawu tak! Speedlite pun bleyh dpt 2 tawu tak! wallet cOuch tu tak sampai sebulan kau pakai, ouhh my cOuch! :(

Tapi...sebenar2nye..memang bukan rezeki aku. Be4 kejadian tu, aku dah rase tak sedap hati, rase mcm ade something buruk nak jadik. Naluri kan, selalunye betul walaupun kadang2 tersasar tapi memang pernah terjadi ianya betul.

Puas aku kena bebel ngan mama. Diam je la, da memg salah aku. Tapi mama tak blame aku teruk2 sgt. Mama sgt memahami. Dah jadik kejadian mcm ni pun mama tetap sabar. Sudahnye, mama yg kena byr duet yuran pengajian aku utk sem ni. Mama..maafkan Shida. Coz Shida dah byk susahkan mama. :(

Pesan mama:
1) Shida, kamu ni careless. Duet kalau byk2 mcm tu, jgn letak dlm beg, letak dlm poket ni ha! Tgk mama ney, RM20 pun mama simpan dlm poket taw. (sambil mengeluarkan duet RM20 dlm poketnye)
2) Shida, sesuatu yg berharga, kamu kena jaga baek2. Kamu dah tawu benda tu susah nk dapat, jaga la elok2.
3) Macam2 la kamu ni Shida, lepas 1, 1 yang jadik. Takpe la, jgn ingat lagi duet tu. Nanges kuar air mata darah skali pun, bukan bleyh dpt balek duet kamu tu. (Pasrah n berhenti menangis)
4) Sabar la, bukan rezeki dah tu. Maybe ada ganjaran yg lebih baek lepas ni. Sabar byk2, takde benda yg boleyh ditandingi melainkan BERSABAR..

Aku jadik kuat sebab mama. Korang tawu kan skunk, nape aku selalu cerita pasal mama. SEBAB mama je yg aku ade dlm dunia ni. Mama je yg sabar layan karenah manja aku yg melampau-lampau ney selain dari bf aku.. N mama slalu ckp, aku ni susah nak difahami. Maksudnye mood aku boleh berubah serta-merta. Haish shida, ubahla perangai tu. Da besar kan, da 21 thun pun..

1 comment:

Nik Khazami said...

ehem2!! ada org tak? halo2.. test2..