Sunday, March 21, 2010

Pengalaman adalah guru terhebat


Haa.. nak tawu tak, nie la Producer Breakfast@Suria.. n selama aku praktikal kt Suria, die yg byk ajar aku..kire tugas aku sebagai assistant producer,, n Kak V byk sgt3 ajar n curahkan ilmu kt aku.. thanx sgt3.. n also Abg Halim Othman n Zizi skali.. memg tak dinafikan, aku byk wat silap. Yela, aku kn dak baru, lngsung tak de pengalaman kerja n especially kerja ngn radio production ni. Tp, tu bukan alasan utk aku kate tak boleyh, sbb aku tak nak gagal dlm ape pun yg aku wat.. kesilapan mengajar aku tuk jdik lebih baek even aku bukn yg terbaik..

Byk dugaan time keje. Kdg2 rase nk nanges tp aku terpakse lawan sume perasaan tu. Bayangkn la, pkul 5 pagi da start keje, dlu naek moto tp excident so mama dah tak bgi naek moto lg.. Lpas Yin da dpt keje, die tak dpt hantar aku lg. So, hari2 aku terpakse naek teksi g keje. Bukan murah, klu pkul 4 lebeyh teksi kire midnight lg. melayang RM16 setiap ari. Pernah jugak rase nk tukar department, tp pikir balek aku dah 2 buln jdik assistant Kak V, so susah la klu tukar2 ni.

Pastu lak pagi2 kena jalan kaki n lalu kt tmpat yg gelap. Aritu jantung aku mcm nak gugur bile ade sekOr anjing follow aku. Takutnye! bleyh plak anjing tu wat muke slamber, syukur ia tak kejar aku. Klu pagi2 jln nk g keje tu, aku hanye boleyh bertawakal je. Aku serahkan sumenya pada Allah yg MAHA ESA.. niat aku nk g keje, tuntut ilmu n tunaikan tanggungjwb aku smpai aku dpt genggam diploma ni. Tak perlu la aku cite sume kepayahan yg aku lalui, memg byk. Tp aku juz kena kuatkn semangat n hope ade sinar disebalik kegelapan ni.

Skunk nie, aku try utk perbaiki diri. Wlaupun report aku menunjukkn peningkatan tp aku still rase aku byk lg kelemahan. Kak V ade ckp, suara aku nie manja n mcm budak2 cket. Pehh! tak tawu plak aku suara aku cmto. So, aku kena ubah. Kena wat suara dewasa n bile org dgr org akn yakin. See..aku dah ckp bukan mudah keje aku skunk ni. Smpai suara pun dititik beratkn. Tp, of course la kan, name pun amek bidang masscOmm. I will try my best Kak V...

Pape pun, thanz kt sume org yg byk tolong aku. Aku sedar, aku tak sempurna. Aku perlukan bimbingan dari mereka yg berpengalaman.. Walaupun cm saket bile ade yg tak paham, yela org tak rase kesusahan yg aku tanggung. Tgk mcm best, tp tak kan aku nk cite sume keburukan nye kn..Stakat ni mama je yg paham aku n sbb mama la aku masih bertahan smpai skunk!

K, la.. anti aku update lg ek.. daa~~

No comments: