Sunday, February 14, 2010

Pengalaman baru di Suria Fm

Hey2!!! bOsan nye la dUk umah. Nie la die org saket an, nk watpe pun tak leyh. Bile kaki da jenis tak reti duk diam, tetibe excident! Ha! amek kO! maU tak kusut pale aku tekurung je kt umah ni,adeyhh!

Okey la, aku tak cite lgi kan pengalaman aku kt tmpat baru. Ha, time free2 nie la bleyh update blog nie dgn jayanye. HAhahhahaa! =p

Camne perasaan aku first masuk Suria??? Ohh man! mcm tak pecaya je! heee~~ sampai2 je Kak V (my producer) dah ajak aku masuk bilik dj, then die tunjukkan serba cket pe fungsi kt dlam tu. Teruja seyh! hahahhaaa! pastu, dj Halim Othman masuk! ohh goshhh! tegamam kejap la, be4 nie juz dgr beliau becoleteh n aku adelah salah seorang peminat die! Tak sangka, aku akan bekerja ngan org yg dah ade nama. So, agak gagap berada di depan beliau, hehehee~~

PAstu ape yg wat aku rase cam gugup giler, time ade big meeting. Bayangkan, sumenye org2 yg dah ade nama berada kt depan aku. So, mulut aku hanya mampu tertutup cOz tergamam tgk dorang tp aku still belagak cm cool padehal dlm hati dah menjerit teruja! hahahahaaa! Linda Onn pun sempat lg mengusik aku, "Eh! restoran Syahida yg kt depan tu awk punye la ek?" (coz kt dpn tmpat keje aku ade restoran nama Syahida) hehheee~~ n Dj Mira yg sgt friendly n spOrting. Agaknye die nmpak aku gugup time nk perkenalkan diri kt bilik meeting tu, so die dgn besemangatnye mnjerit, "Go Shida! gO Shida! yeeAahh!!!" heee~~

So far, selama 2 minggu aku praktikal kt citu, byk la bnda aku blaja. Bile tgk cmne mereka bersusah payah nk naek kn rating Suria Fm nie, aku puji cara mereka bekerja. Bukan senang! Selama nie, aku tawu dgr radio je. Bile dah keje dgn radio production, baru aku tawu cmne keadaan yg sebenarnye. Memang satu pengalaman yg baru n aku nk kutip byk ilmu kt citu. Skunk nie, aku praktikal under my producer. So, tugasku sebagai assistent producer. Fuhh! susah beb! nk kena cekap n alert slalu. Hari2 kena meeting n time meeting nie la nk kena alert ape yg bos nak. Even aku org baru, tp aku dilayan baek n aku sgt puji ngan attitude Abg Halim Othman. Die sgt baek even die popular. Bile die tanye, "Shida! ade idea???" Skali lg aku gagap n gugup tuk berkata2! hahahaaa!

Dunia keje dgn dunia study sgt3 berbeza! Klu time study dlu bleyh lg maen2, tp time keje kAu nk maen2, hey! alamatnye kena maki la dgn bOs! So, adek2 di luar sane (acewah) time study tu elok2 la ye. Jgn amalkan konsep meniru (aku rase bnda nie rmai yg wat, temasokla akU..hahahaa)

Mcm2 yg aku rase bile suasane dah bertukar ni. Bgi aku, bukan mudah nk sesuaikn diri ngan keadaan baru. Takut, hapy, cuak, menggigil, gugup, gagap, teruja,mcm2 la! cume blOm tekencing dlam suar je lgi...hahhhaa! sO guyz, nnti aku update blog nie lg yup! daa sume~~

No comments: