Friday, November 27, 2009

Windu...

AlahAii... tAk sabA nk jumpe dak tomey nih!! Winduuu sgt3... Tgk la gelagat die.. Hatoii..!!! geram tawu tak!! Actually, Thoriq ni pantang nampak cAmera aw. Bub tu la aku suke capture pix die, sbb die akan wat mcm2 posing, tak padan nan kecik! LAst main2 nan die, time raye ritu. N sgt tak saba tggu die dtg umah sOk.. Adek bradek mama da bgtawu awal2, "Kak Ngah! Masak byk2 k.. Kami nak serbU..!!!" hUhhuu~~

Cian mama.. Mama tak cuti raye haji ni, kena keje mlm. Tp, mama still gak nk masak. So, tu yg tak dpt balek kg. Dowang sume yg akn dtg umah sok. Aduh!! windu sgt, even kazen2 aku sumenye buas2, tp meriah! Amar, amzar, thoriq, alip, hashman, asyraf, amer.. Doyai.. tgk la, sume nye lelaki, tu bawu sebut separuh,haha.. Nak sgt cucu lelaki, hambek kO! sekali lau dpt bekumpul, mahu tak roboh umah..hEerrr~~ n dowang sgt suke jerit pnggil aku, "tAtak shidA..!!!!" sumenye pElat! hahaa!

Skunk nie aku sowang2 je kt umah, coz mama keje mlm. Kak sue lak da balek umah die. Sunyi sgt3, da la dengar takbir raya.. Hurm, sayup gak la. Teringat kt arwah abah. :(
Tak pe la shida, nk wat cmne kan. Sume nie dah takdir. Cume aku kesian kt mama. Bertungkus lumus keje, n mama memg workaholic. Penat cmne pun, raya ke, ape ke, tetap nk keje. Sgt susah nk tgk mama amek mc. Tadi pun aku da pujuk mama suh cuti je, tp mama tak nak. Alahai, susah taw nk pujuk mama suh amek mc.

Ok la, pade sume umat islam, Selamat menyambut Hari Raya AidilAdha. Lakukan pengorbanan anda ikhlas kerana Allah S.W.T. Memang tak sume org sanggup berkorban kan?? Tak pe, biar saket, biar perit..tp klau niat kite baik, insya'allah kita pasti akan dibantu selalu. Bersihkan hati anda, buang segala kekotoran di hati, ketenangan yang anda cari pasti akan anda rasai.

Klau tak buzy, sok ida update blog ni lagi yup.. daa sume~~ ;)

No comments: