Tuesday, November 24, 2009

Dia lupe, aku juga manusia

Syukur..da sampai KL..hEee~~ Tadi hampir2 tetinggal bas. Bub uncle tu dtg lambat, huhuu~~
Tp tape la, yg penting da smpai umah. Rase tenang even jiwa tgh tak stabil skunk ni..
Why ek?? Aku malas nk luahkan kt cinie, takut nnti tak dapat kawal, mcm2 lak yg kuar an.. Whatever is, kO msti kuat shida. Banyak lagi cabaran yang perlu ko kena tempuh lpas ni.

Agaknye, die lupe aku ni manusia, ade PERASAAN. Agaknye, die lupe aku juga wanita. Saket Ya Allah, tuhan je yg dpt rase. Die tak kan boleh rase, smpai bile2 die tak kan boleh rase. Sbb klu die boleh rase, aku rase die sndiri tak kan sanggup tuk buat aku mcm ni. Sabar ye shida, tangisan kamu akan ditebus, air mata kamu akan mnjadi saksi bahawa kamu pernah dikecewakan agar kamu ingat, dunia tak selalunya indah. Kamu kena redah walau ade bisa di depan.

Aku buka hatiku seluas-luasnya. Takdir Allah tak mampu untuk aku lawan. Moga ade sinar tuk ari esok, moga ade sinar cahaya dlm perjalanan hidup kamu. Aku serahkan semuanya pada Allah yang Maha Kuasa. Kerana DIA yang lebih berhak untuk membalas perbuatan setiap hambaNya. Aku tak de hak untuk hukum manusia, even die dah buat hidup aku derita. Sekali lagi, aku redha Ya Allah.. Tunjukkan jalan yang terbaik untuk kamu dan kamu.. Amin..

Kalau kita rasa berkuasa dapat menzalimi seseorang, ingatlah bahawa Allah lebih BERKUASA untuk membalasnya...

No comments: