Thursday, April 16, 2009

Jage ar sket kebersihan...

Tekanan...!!!!!
Byk keje nk kena settle kn... smlam memg rase pent sgt...
blek klaz dpt tido jap..pastu bangun, kemas bilik dlu...
wuuhhhh... aku memg ta bleh ar lau dOk lam bilik sepah2 nie...
bukan cerewet k..tp lau kowank pun leh ke dOk dlam keadaan yg semak mata memndng...
Klau kt umah bleyh nk jage kebersihan, npe kt hOstel ta nk wat camtu an...
rajin2 ar kn tgn tu tOk mmbersihkn bilik... lau nk study pon agak susah nk masOk ilmu dlm keadaan yg kotor, rite... sO..walau cmne penat pOwn aku msti akn pastikn bilik yg aku dOk berada lam keadaan yg ta kotor... ta cantek pon ta pe la an.. at least, jgn ar smpai nk pijak lantai pon da terasa geli...
tah la...maybe, da tebiase dari kecik.. cOz aku sowang je gurl lam adek bradek aku...
sO..keje umah memg aku yg kena wat.. klau arwah ayah aku balek keje, then tgk umah besepah...,
komfem aku yg kena marah dlu wlaupon bukn aku yg wat sepah...
saket ati gak an, coz abg2 aku agak pemlas..tp pape msti aku yg kena..
tp..bile dipikir balek, sume ni de sebb nape arwah ayah aku dlu train aku cmtu..
cOz aku nie pempuan, msti ar ase malu lau owg cOp kite pengotor n mlas..
hurmm... ase windu plak kt arwah abah aku... mase arwah ade die memg kuat mmbebel, tp mama aku jenis penyabar n ta suke mmbebel.. tu ar bile arwah da ta de , ase sunyi sgt umah.. lg2 time raya...ummm... da la.. ta mO cite, ase sedih plak t...
tp camne pon.. arwah abah tetap ade lam hati aku..wlau die da lame pergi tp aku still ase die ade lg...ase terngiang2 suara n gelak tawa arwah..arwah memg kuat wat lawak..ade je bnda dia jdkn bahan tOk usik anak2 die..umm...windu... :-(

ok la... time klaz internet da nk abes...
t, aku smbung balek k...
tata... have a nice day...

No comments: