Tuesday, November 6, 2012

Kenapa Harus Lipas?!?!


Sebabkan LIPAS lah aku tak tidur sampai sekarang! Dang! Tsk tskk

Sebenarnya mata dah ngantok, so masa nak simpan Dada dalam beg, boleh pulak tetiba lipas muncul. Goshh! Terus melompat aku keluar bilik carik Ridsect. Persoalannya macam mana lipas boleh muncul nih?!?! Why lipas?? Kalau hero kacak yang muncul secara tiba-tiba bahagia jugak hidup aku. Ini lipas?? Eeeeee benci lipas! Yuckss geliiiii

Lepas dah ambik Ridsect tengok lipas yang hitam pekat likat tuh (eyyuuuuuuuu!) dah takde! Urrghh! Boleh bayangkan tak betapa seteghess nyaa keadaan aku sekarang? Yang tak boleh blahnya aku siap duduk depan pintu bilik nak dekat 15minit menanti lipas keluar tapi dasar lipas kudung yang laju berlari sekali pecut jeh! Dammit!

Mama bangun nak solat Subuh sampai terbeliak bijik mata pelik tengok aku cangok depan pintu bilik. Apa lagi aku punya beriya lah cerita kat Mama aku tengah tunggu lipas. Mama kata lah, "Betul lah, haritu Mama ternampak lipas tak dapat bunuh pun Mama stress jugak!" Hahahah! See, anak beranak anti lipas.

Aku cakap lah dengan Mama, "Mama taknak lah tidur, lipas tak jumpa lagi" Lepastu Mama geleng kepala sambil berkata, "Astaghfirullahalazim. Jangan macam tu, tidur lah nak.. tidur.." Alahai, lembutnya nada suara Mama. Tapi tetappp mata ni segar sebab lipas tak jumpa lagi T_________T

Ouhh please lah. Aku memang tak boleh tengok lipas, boleh menggigil badan aku kalau nampak lipas. Tak tahu lah kenapa tahap ketakutan pada lipas tu teruk sangat. Sebab aku selalu bayangkan buatnya lipas tu berjalan merayap atas badan aku. Omg! Sebab tu lah aku tak suka keadaan yang kotor-kotor. Memang aku cerewet gila kalau bab kebersihan ni. Manusia pengotor boleh main jauh jauh ye dari aku. Eeeeeee!

Ni tadi sebab bukak tingkap lama sangat lah ni, lipas dari luar masuk, komfem! Padahal bilik aku ni hari hari aku kemas plus rumah aku memang jarang nak jumpa lipas. Eh, stop lah cerita pasal lipas, punya lah nak meluahkan kegelian serta ketakutan aku pada lipas sampai tak reti nak stop menaip dah ni -________-"

Psstt: Tidur peluk Ridsect jugak ni kang!

1 comment:

Nora Karim said...

patutnya spray je then tutup pintu... biar ia mati di situ... hihihi