Thursday, December 24, 2009

Salah sape...

Blog nie da lame tak di update kan?? yaya.. byk benda yg jadik, so juz biarkan dulu blog ini menyepi sbb memg takde mood sgt2 nk update. Skunk nie, syukur alhamdulillah. Segala probz yg dtg dpt diselesaikn.

Betul la kate org, jgn hepy2 sgt. Kang msti ade bnda tak elok plak yg jadik. Huhhuu... n mama ade pesan, before nk ckp pape pikir dlu ape yg kite nk ckp tu. Jgn cabul sgt, sbb kata2 tu ibarat doa. Yer mama, anakmu ini sudah mengerti betape tajamnye lidah kita ni, lebih tajam dari pisau n pedang. Yup! memg kena hati2 lpas nie.. Sometimes kite tak sedar, ape2 yg jadik ni dtg dari silap kite gak.

Sebenarnye, aku dah penat. Bukan mengalah atau menyalahkan takdir. Tapi, bile aku dah lalui keadaan yg serabut n huru-hara mcm tu, aku jdik penat nk story lgi. Kita hanye tahu menyalahkan org lain tanpe merenung diri kita dlu. Yer..memg ni blog aku, tp blog ni sume org bace kan. Kalau kite tersalah ckp, pasti akan menyinggung mane2 pihak. hUh! memang rumit nak jage hati org ni.

Ok la, aku story cket ape yg dah berlaku sebenarnye, n korang nilai sendiri siapa yg patut di persalahkan. Aku pun takde niat nk jatuhkan sape2, tapi biarlah bnda ni d jadikan pengajaran n same2 la kite perbaiki diri kite semua.

Lepas da semnggu cuti, aku dpt cAll dri ......????? hurm..my lecture.. Then, dia bgtawu aku yg report group aku takde n tak boley nk key in marks lgi sbb report tu takde kt dia. Ohhh!!! gOsHhhhh!!! juz imagine ape yg aku rase mase tu n bayangkan kami semua stay kt tmpt yg tak same n sumenye jauh2. Ziah kt muar, Farah kt rawang, Sue kt temerloh, Dayah kt jengka, n aku kt KL. Memang jadik kelam kabut la. Aku tak nak cite secara detail, tp boleyh pikir kan kenape baru skunk nk mntak report tu?? Ok fine, kami decide utk turun kuantan, carik hotel utk stay 1 mlm n siapkn report tu balek. Kalau jdik ape2 kt kami sume, sape nk tanggung??? n mak bapak kami bukan nye KAYA. Duit tmbang pegi balek, teksi, makan, hotel pun paling murah n aku rase tu bukan hotel tapi "rumah tumpangan".

Mlm tu, aku, Dayah, n Ziah pegi kuar carik kdai mkn n terpakse lalu kt lorong2 gelap n balek je terus ujan. Nk wat mcm mane??? takde pilihan, sO redah je la kan. Ziah plak, mlm tu dia muntah2 smpai tak sempat nk g toilet. Abes plastik aku, die lempar sume brg2 kt plastik tu n terus muntah gara2 tersilap mkn n maybe keracunan makanan. Kesian kan??? tapi, "mereka" pernah pikir tak kesusahan yg kami alami??? pernah tak cube utk bertimbang rase n pikirkn diri kami semua???

Mcm2 lgi yg dah kami lalui, tp biarlah kami berlima je yg tawu. Aku dah penat! Juz wait n see. Klau kita rase berkuasa dpt buat ape je tanpa memikirkan kepayahan org lain, juz tggu je la balasan nye. Besar sgt ke kuasa n pangkat tU??? ye, kami student! Kami patut hormat pada "mereka" yg telah byk bg ilmu n keberkatan tu sgt penting. Tapi, patut ke kami d layan mcm ni???


No comments: