Monday, June 15, 2009

Kenapa terlalu mudah kita "membuang"...

"Selamanya... For Ever... Ever n evEr... smpai bile2..."
Hurmm...ayat2 yg begitu mudah untuk kite ungkapkan..tp..adakah kite pasti kite mampu tunaikn segala ape yg kite ungkapkn..??? manusia..biase la... mudah lupe diri.. terlalu megah dgn ape yg dimiliki.. Tp..pernahkah kite sedari, bahawa tidak selamenye kite akn berada di atas..
Bile satu hari kite tersungkur, adakah mampu kite hadapinye seorang diri..??
Kenape terlalu mudah untuk membuang.. membuang seseorang yg pernah membawa kite ke suatu tmpat.. Dimane tmpat itu..?? pikir dan renungkan..
Begitu payah kite memperjuangkn nye..pahit manis kite lalui bersama.. tidak kira akan ape yg bakal berlaku..tidak peduli dgn halangan itu..kerana kite punye satu semangat.. semangat yg mungkin tidak ade pade org lain..Bermula dari bawah, hahaa..org tertawa kn kite.. Org perlekehkan kemampuan kite.. Tp..tidak pada dia.. Dia yakin kite mampu buat.. Dia yakin bahawa satu hari kite mampu berdiri sama2.. Dia juga tidak malu bersama kite walaupun kite tidak sehebat dia..kerana ape..?? siape die..?? Kerana dia adalah teman kite..
Tp..kenape kite terlalu mudah membuang teman kite..?? Sbb kite tak suke sikapnye..??
Sbb kite rase diri ni dah terlalu bagus..jauh lg hebat dri die..?? Hey..tak sedar kah kite, bahawa kite juge tidak sempurna..Kite salahkan die kerana sikapnye.. Tp kenape dulu kite boleh menerima dia..?? menerima baik buruk teman kite.. sbb dia adalah teman kite...
Sekarang..??? kenape dgn mudahnye kite membuang teman kite..?? Membiarkn teman kite di dalam kesusahan..Pernahkah kite cuba untuk selami hati dia..??
Mudahnye menyalahkan seseorang, juga dgn mudahnye kite mendera perasaan dia.. hanye kerana kite tidak menyenangi sikapnye..bukankah itu sekadar alasan..?? Alasan untuk menutup bahawa yg sebenar-benarnye kite yg berubah sikap.. Jgn terlalu mementingkn diri sndiri kerana hidup ni masih ade hati lain yg perlu di jaga..
Sedarlah wahai teman.. buka lah hatimu... kenang kembali saat-saat kamu dan temanmu dahulu..
Kerana masih belum terlambat utk kite memperbaikinye...

( Nukilan di atas tidak di tujukan pade sesiape.. Mungkin sbb skrg nie aku tgk manusia dah semakin lupe diri..akU menulis sekadar utk mngingtkn diri aku dn teman2 yg lain..)
Wasalam..

No comments: