Thursday, September 17, 2009

Sabar..??? fine..but jgn la wat customer mcm nie k...


Ya allah..arini memAng btOl2 uji kesabaran aku...


Nak tawu tak.. Tadi an, pegi la bukak puase kt kedai mkn area sPs ni ( tak nak sebUt name kedai tO)... dtg kul 6.30 ptg..sO, aku ngan fara order ar nasik goreng paprik.. Okeyh, aku paham la customer rmai, tp..memang tak patut la perkara ni terjadi.. bayangkan lah, da la perUt saket pastO kena tggU lame..ok fine sabar lgi..then dah 10 mint azan, baru nasik smpai..tp 1 jeh..sO, aku bgi fara mkan dlu..it's ok, saba lg...tggu punye tggu, tak smpai2 nasik aku..org laen yg dtg lewat tp dapt kt mereka dlu..sO, juz pandang mereka mkan dgn pndangan kosong dn lapO..okeyh... panggil lagi adek tU.. "adek..mane sy punye nasik paprik..??" ( masOk nie dah 3 kali tnye..) tak smpai2 lg.. then aku ajak fara bgon dri meja tO...pegi bayO kt adek tO air teh o ais... then adek tO tanye.. "ala kak..tak nak nasik ke..???jgn la mcm tU.." akU juz jwb dgn ringkas saje.. "tak nak la, merajOk...!!!" then aku trOs blah..adek tO smpat jerit n mntak maaF... senang je buat customer mcm tO kan...???

sO...jlan la kaki pegi area alor akar..smpai jerk kt kdai tO, akak tO ckp mcm nie.. "sOry ek dik, makanan panas dah abes..besOk ade la..." hAhhaAhh~~~ kena uji lg.. dgn perOt yg saket n penat bejalan, pegi la jlan lg..kdai melayu yg laen sume ttUp... hahaahh~~bayangkan la betape saket nye ati..tapi tak mampu nk marah or mengamUk..lau mengamUk pun, bukan dtg terOs makanan kt depan mata...hUrm.. sO..jlan la lg..alih2 makan kt kedai mamak..kul 8 lebey bawu dpt makan..finally...!!! syukur...

Hurm...pade mereka yg bukak restoran tO, sile ar alert cket..jgn la wat customer mcm tO.. aku paham la rmai, sume nk berbuka kan..but kena la adil..cube check btol2, sape yg tak dpat makanan lgi...jgn rase dah majU, boley wat customer mcm tO...akU mlas nk bertekak.. anda buat business biar la btOl2 k..boley pikir kan..???

No comments: