Wednesday, August 5, 2009

Musim demam...Jage kebersihan...

sAlam sEmua... bertemU kembali..!!! haahhaa... cam lah rmAi sgt yg bace bLog akU nih..!!!
Okey2..pAgi td, g HUKM ngan mama.. check H1N1.. sYukur.. ta de pape..ye ar, asrama aku an rmai dak2 yg sakEt..sO, ritu pak guard sUh g check, then tunjuk surat yg mngatakan kami bebAs dari jangkitan H1n1 nie..bawU leyh masOk asrama balek... HadOyaii...takOtnye ngn virUs nie ek..???
sO..kOrang sume da g check ke..??? sKunk nie lau demam je, better g check ar..bub virus nie sgt bahaya... mncegah lebeyh baek dari merAwat kn...??? PastO... same2 la kite jage kebersihan...
Rasenye, klau kite slalU berade di dlam keadaan yg bersih, insya'allah kite boley terhindar dari pelbagai penyakit.. ta susah pUn, jUz kena rajen cket je an.. 1 agy, bykkan la minUm air putih, sbb air masak nie sgt baek tOk kesihatan..kt umah aku pun memg jarang ade air sejUk, coz mama mrah sgt lau aku asyek minum ais je.. kdg2 tO, nyOrok2 gak minOm ais..hehehhh~~~ tP... air masak air yg pling besh sKali..memg la tawAr...tp kdg2 yg tAwar tU la ubAt kn..??? tawar tOk mase skArang, tp kesan die akn manis smpai bile2.. cam kite minUm air manis, memg la sedAp, tp yg manis n sedAp tu, ta semestinye akn bgi kebaikan tOk kite pade mase akn dtg...
Haa...pasnie g mane2, jgn lupe bwk air bOtol minerAl k... hehheheee~~~

Hurm...smlam dpt berita yg akU turUt bersimpati mndngarnye...aKu yg dgr pon da meleleh air mata ni, apAtah lg ziah yg mnghadapinye...Mak ziah telah kembali ke rahmatullah..pergi menghadap iLahi..sedih sgt dengar suara ziah smlam, ta sanggUp dengar die tersedu sedan menahan tangis nye...Ya Allah, berilah kekuatan pade sahabat kU itu..semOga ziah sekeluarga tabah menghadapi pemergian ibU tercinta...akU dpt rasekan kesedihan yg ziah alami sekarang nie, ye lah..lg brape mnggU je nk puasa kn..cam arwah abah akU dlu pun, die pergi lg brape mnggu je nk puasa..tP..itU lah hakikat yg patut akU terima..sO..hOpe ziah kuat hadapi semua nie.. yUp..ckp memg senang, tP..kite semUa ta mampU nk lawan takdir kan... dAtang dan pergi..itUlah kehidUpan...

Okey la...asenye cam byk lg nk stOry..tp..tgk la mlm anti lau rajen, akU update agy k...
Daa semUa...

Teruskan langkahmu..walaupun payah..masih ade sinAr utk hari esOk jike kite yakin keajaiban bAkal menjelma...Insya'allah...

No comments: