Saturday, May 2, 2009

Be sTrOng

Windunye nk update bLog...hEeee...buzy sgt, n badan pon ngah saket2 nie..
Smlam g take piX dari kul 1 tgh ari smpai kul 9 mlam...
pErgHh...!!! penatnye tuhan je yg tawu... ya allah... dgn panasnye..memg panas terik...
aku ngan ranju bejalan dri kuantan parade smapi ke east cost mall..bygkan la.. klau cuace ta panas ta pe gak an.... memang da ta pikir pape da smlam...juz dlam pale nie nk settle kn sume pix..
bukannye sikit, byk technique nk kena take.. da la nk exam nie..
sir plak bg byk assignment, quiz n test.. ta tawu la nk ckp ape..byk sgt dugaan sem nie..
patutnye, revision week memg time to focus for final..but..len plak jdnye..
da saket pale pikir kan sume probz nie... bangOn tidO td pown pale nie serta merta pikir pasal duit... hAhh..!!! duit lagi... ye la...nk cuci gamba bukannye murah..byk lak tue...
sticky album lg...cian lak kt mama, asyik mntak duit jewp..da ase segan nk mntk lg...
tp..nk wat cmne an, duit memg nk pkai... aisshhh...kalau la duit bleyh petik je kn best.. cam petik daun2 kt pokok tuh..tp.... lau duit leh dpt ngan mudah, manusia sume jd malas la kan..sume nye dOk tebOngkang tggu duit jatuh...huhuee...

Ok..nk cite sikit psal pengalamn amek pix kt bandar kuantan smalm...
hurmmm...penat bejalan, tp...ta byk tmpt yg menarik... nk amek building pown byk da lame n nmpk burOk... memg cadang nk balek kL, cOz kL byk tmpt menarik tOk menSnap gamba..
tp, tu la..buzy sgt n cian kt ranju..coz da janji nk amek pix same2 n ranju pon ta de camera..sO, ta smpai ati nk biarkan ranju..
lau balek kL, msti teruja tOk amek gamba...tp.. ta pe la..yg penting technique amek gamba tue betOl n madam puas ati..walaupon aku tawu, pix aku ta chantek mane..
Bukan senang nk amek gamba nie, kena tempuh mcm2 cabaran.. tu yg aku dpt bile blaja subjek phOtocOmm nie..nk kena bejalan cari tmpt menarik,nk kena fOcus pade subjek betOl2, hujan n panas kena redah gak, n mcm2 lg..
badan pown smpai saket2, tido mlam td bukannye lena..ta tawu la nape, maybe sbb lenguh2, tu yg ta selesa.. ranju pon ckp die ta leyh tidO lena...
mane tak nye, seharian bejalan lam cuaca panas terik...fUhhh...ta dpt dilupekn..

Pastuh..mase kt east cOst mall tue, tetibe teserempak ngan mak lang..
adek mama nO 3..die dOk kt gambang..tp, pecaye or tak, aku ta penah dtg umah die lagi..
pade hal, ta jauh mane pon dari tmpat blaja aku nie...
bukan ta nak dtg,tp....hurrmmmm.... ta kan la aku yg terhegeh2 nk g umah die kan..
aku bukannye ade transpot..die sebagai mak sedara n aku nie anak buah die, patOtnye die la dtg lawat aku..jgn kate nk tolong2 hulur duit, dtg jenguk pon tak..
Entahla..actually, ade sejarah silam yg berlaku..smpai bile2 aku ta kan bleyh lupe ape yg die dah buat pada mama...mama menderita bertahun2 disebabkan oleh perbuatan yg...
Dah la..aku ta nak buruk kan macik sedara aku sndiri..ikutkan hati, memg rase benci sgt..!!! cOz die da sakiti mama...!!! pantang betOl aku lau ade org yg wat mama sedih..
tP..bekali2 mama pesan kt aku.. "shieda, ta baek berdendam, lg2 itu macik kamu, biarkan la orang buat kite,lame2 die akan sedar..." haaa....!! tue la yg mama slalu ckp dgn aku...
sO...dgn sndirinye aku ta nak bedendam ngan sape2...
Ta pe la...aku ta suke susah kan sape2, biar susah senang aku ngan mama je..
Yg penting aku ade mama...

Pape pown sume nie mengajar aku erti kehidupan yg sebenar...
tak selalunye kite akan tertawa gembira, pelbagai dugaan dn cabaran terpakse kite tempuh utk teruskan life kite..sekali kite jatuh tersungkur, jgn takot utk bangun balek..
terus bangkit n kuatkan ati..pecaye pade diri...kite bleyh hadapinye...insya'allah...

No comments: